Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 30 april 2009

Halfstok



Tsja...., ik had natuurlijk iets anders in gedachten toen ik het vanmorgen over Oranje-gekte had en aankondigde om vanavond met iets actuelers te komen. Ik heb vandaag mooie foto's gemaakt van de optocht in Putten, van de kleedjesmarkt in Bunschoten-Spakenburg en was er helemaal op voorbereid om vanavond een paar mooie opnamen te maken van het traditionele vuurwerk.

Maar het liep allemaal anders.
Een dramatische gebeurtenis in Apeldoorn. Het lijkt op een poging tot een aanslag op de koninklijke familie.
Koninginnedag zal na vandaag waarschijnlijk nooit meer gevierd worden zoals het de afgelopen jaren het geval was.

Het einde van een tijdperk.

3 opmerkingen:

Michel Gastkemper zei

Beste Adri,
Ja, vanochtend schreef je nog: ‘Hoe gek kan een mens doen als het om Oranje gaat.’ Dat waren onbedoeld profetische woorden. Ik ben geen grote Oranjeklant, maar ik vind dit wel een ramp; ik gun mensen graag hun plezier. In het nieuws hoorde ik dat een aantal van de slachtoffers (drie of vier als ik het goed onthouden heb) mensen met een verstandelijke beperking zijn die in een drumband zitten. Dat brengt het leed vanuit een beroepsmatig gezichtspunt nog dichter bij.
Met hartelijke groet,
Michel

Adri zei

Beste Michel,

Dit laatste had ik nog niet gehoord. Dat maakt het inderdaad nog ernstiger. Dat juist deze, toch al kwetsbare mensen slachtoffer hiervan moeten worden.
Een drama.

Je zou denken dat mensen met "gezond verstand" dit niet doen, maar er lopen/rijden dus ook gewoon gekken rond.

Ik vrees dat dit voor veel mensen nog lang een traumatische ervaring zal zijn.
Laten we hopen dat er voldoende warme mensen om hen heen staan.

Hartelijke groet,

Adri

Michel Gastkemper zei

Beste Adri,
Het blijken niet de gehandicapten zelf, maar hun begeleiders: familie en vrijwilligers te zijn. Het gaat om vijf mensen, zo lees ik in Trouw.
Met hartelijke groet,
Michel
(Woordverificatie: quell)