Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 2 april 2009

Vlindersoorten


Er zijn ongeveer 160.000 verschillende soorten vlinders. Daar kun je dus jaren mee bezig zijn. Ik heb er nu een stuk of 6, verschillende, gefotografeerd.
Toen ik vorig jaar in La Brenne in Frankrijk op een cursus macro-fotografie was, waren er deelnemers die er rondliepen als een soort menselijke encyclopedie. Ik kan mij voorstellen dat het inderdaad zoiets is als postzegels verzamelen.
Ik heb me alleen altijd geërgerd aan kasten waarin vlinders met spelden zijn opgeprikt. Mijn advies: maak er een mooie foto van.

Overigens is op het internet van alles over vlinders te vinden. Zie o.a. de site van de "Vlinderstichting".
Wilt u van uw tuin een vlindertuin maken? Tips op: "Uw tuin vol vlinders".

1 opmerking:

Adri zei

Hi,

Thank you Dragonfly!
You are always welcome on my blog.