Lake District 2016

Lake District 2016

zondag 13 december 2009

Shoe repairs and haircut


Ook in de Townships, in ieder geval in Hermanus, proberen mensen een bestaan op te bouwen met handeltjes en door allerlei activiteiten aan te bieden. Er is een goed ingerichte school, een kerk, een gemeenschapsgebouw en er is zelfs een bed-and breadfast.

Op veel plaatsen zie je ook dat mensen openlijk voor hun geloof uitkomen, veel meer en veel spontaner dan wij hier in West-Europa gewend zijn.

Het meest indrukwekkend vond ik het Township-koor van merendeels jonge jongens die o.a. het "Onze Vader" zongen. (De kwaliteit van de opname is niet zo goed en ze waren al begonnen voor ik goed en wel door had wat ze zongen, maar het gaat om de indruk).


2 opmerkingen:

Michel Gastkemper zei

Erg leuk Adri! Ik hoor er absoluut geen Onze Vader in, het is dat jij het zegt, maar het klinkt wel erg goed.
Een fijne zondag,
met hartelijke groet,
Michel
(Woordverificatie: biary)

Adri zei

Inderdaad, de opname is niet zo goed. Ik had een eenvoudig digitaal kamera'tje bij me.
Bovendien is het Afrikaans-Engels, dat maakt het helemaal moeilijk verstaanbaar.