Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 22 maart 2010

Hollands Licht


Zomaar een foto ergens onderweg genomen, vlakbij Hoornaar in de Alblasserwaard. Een prachtige streek.

Men heeft het vaak over "Hollandse Luchten". Er zijn heel wat schilders beroemd mee geworden.
Maar, zou er ook zoiets bestaan als "Hollands Licht"?
We hebben op de hele wereld natuurlijk maar één lichtbron: de zon.
Zou die in Nederland ander licht geven dan in andere delen van de wereld? Als dat zo is en je kunt dat fotograferen dan is dat misschien wel een gat in de markt. Misschien is dat licht wel te exporteren. We zijn tenslotte een handelsvolkje.

Toen ik me dat zat af te vragen tikte ik in Google "Hollands Licht" in, want je kunt daar tegenwoordig met elke vraag terecht.
En zowaar: ook dat is dus al onderzocht. "Pieter-Rim de Kroon" heeft er zelfs al een DVD over gemaakt. Ik ken de DVD niet, maar ik voeg hem toe aan mijn verlanglijstje.

Geen opmerkingen: