Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 18 mei 2010

Het M-gebouw


Pal naast café New York op de Kop van Zuid in Rotterdam is onlangs een enorm gebouw verrezen.

Het staat er nog maar net en het zou me niet verbazen als het heeft meegedaan in de race om het hoogste gebouw van Rotterdam te worden. Dan moet het dus de Maastoren verslaan van 164,75 meter.

Ik weet verder niks van dit gebouw en kan er dus ook niks zinnigs over schrijven. Ik weet niet van wie het is. Of het een kantoor of een woongebouw is. Het is van rode steen, dat is te zien. En er staat een vreemd soort lantaarnpaal naast. Het lijkt erop dat het grootste deel nog leeg staat.

Het enig wat ik er nog over kan vertellen is dat er bovenop een enorme M staat. Dat zie je hier niet, maar als je bovenop de Euromast bent is het duidelijk te zien.

Die M zal er wel niet voor niets staan. Als ik ga googelen op de M kom ik niet veel verder. Ik zal mijn nieuwsgierigheid dus even moeten bedwingen.
Misschien weet iemand het mij te vertellen.

2 opmerkingen:

Michel Gastkemper zei

Beste Adri,
Het is al laat, dus ik houd het kort: dat is Montevideo van Mecanoo; lees hier: http://www.mecanoo.com/html_project.php?PKY_OBJECTOID=110&taal=NL&ILL=1
Hartelijke groet,
Michel
(Woordverificatie: fullyc)

Adri zei

Ha Michel,

Natuurlijk wist jij dat. Bedankt.
Montevideo dus, 152,317 meter hoog met de M als windvaan.
Ze weten van alles te bedenken.

Hartelijke groet,

Adri