Lake District 2016

Lake District 2016

zondag 9 mei 2010

Rome by night


Rome by night.

Met uitzicht op één van de vele bruggen over de Tiber en op de achtergrond de St. Pieter biedt Rome by night een sfeervolle aanblik.

Veel gebouwen zijn 's avonds natuurlijk verlicht. Ook de Engelenburcht is een "plaatje".

Ik heb natuurlijk nog veel meer foto's genomen in Rome. Ik heb het nog niet gehad over de Campo dei Fiori, de Trevi Fontein, de Spaanse trappen, de Ponte Fabricio en het Capitool. Om maar te zwijgen over de Catacomben en het Forum Romanum. Misschien komt dat nog eens.

Voorlopig lijkt me dit een mooie afsluiting van deze serie over Rome.
Het wordt tijd voor iets anders.

2 opmerkingen:

Michel Gastkemper zei

Mooie serie, dank je wel hiervoor Adri. Ik heb genoten om Rome weer eens terug te zien, met veel herkenbaars. Bovendien heb ik nu bijna de Hadrianus-biografie van Anthony Everitt (http://www.wevervanwijnen.nl/top10uitgebreid.asp?titel=Hadrianus+&isbn=9789026322761) uit; een geweldig geschreven boek! En jij hebt juist hem aan het begin en einde van je serie geplaatst...
(Woordverificatie: anden)

Adri zei

Ha Michel,

Ja, die Hadrianus was een bijzonder keizer die ons heel wat heeft nagelaten. Niet alleen het Pantheon en de Engelenburcht, maar ook nog de Wall in Schotland.
Leuk dat je juist over hem een biografie aan het lezen bent.
Ik ken het boek van Everitt niet, maar heb even gekeken naar de site die je noemt.Lijkt me een boeiend boek!

Groet,

Adri