Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 23 juni 2010

Harley Davidson


Zoals gezegd heb ik het niet zo op al dat oorlogsmaterieel dat in het "Nationaal Oorlogs- en Verzetsmuseum" in Overloon is uitgestald.
Ik ben niet in militaite dienst geweest. Ik ben wel ooit opgeroepen maar kreeg uitstel. En hoewel de uitspraak: "van uitstel, komt afstel", niet altijd positief wordt uitgelegd, was ik daar destijds niet rauwig om.

Ik was opgeroepen voor de cavalerie. Het leek me aanvankelijk wel wat, lekker buiten, beetje paardrijden en zo. Maar dat bleek een misverstand. Die tijd was al lang voorbij. Het gaat tegenwoordig met groot materieel, rupsvoertuigen, tanks en zo.

Als ik het overigens voor het kiezen gehad zou hebben, leek dit me wel wat: een Harley Davidson, fotouitrusting in de zijtassen, een beetje rondtoeren, een beetje sleutelen als het nodig is, etc.
Maar ook dat zal wel anders hebben uitgepakt voor deze jongens.

Geen opmerkingen: