Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 6 augustus 2010

De draak verslagen


Het gaat mij bij deze foto niet zozeer om de gezellige terrasjes of de mensen die daar in Valkenburg rondlopen. Het is erg toeristisch, maar je kunt je daar prima met elkaar vermaken.

Mijn oog viel op het beeld daar boven op het "Kasteel Valkenburg". Het is wat moeilijk te zien. Door op de foto te klikken kun je hem nog wat vergroten.

Het is het beeld van Michaël, ofwel Sint Joris die de draak verslagen heeft. Bij mijn vorige bezoeken aan Valkenburg was me dat nooit opgevallen. Maar, net als het beeld van "Christophorus" heb ik daar sinds een paar jaar wel wat mee. Toevallig kwam ik ze in dit weekend dus allebei tegen.

Het ene beeld beschermt je, het andere roept je op om met moed het kwaad te verslaan. Het houdt je in evenwicht. Op 28-4-2009 besteedde ik ook aandacht aan "Michaël".
Ik zal er t.z.t. nog wel eens een mooiere foto van maken.

Geen opmerkingen: