Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 30 augustus 2010

Een echte Luc Benschop


Over kunst gesproken.

Hier wordt je toch echt blij van!

Het hoeft niet altijd wat voor te stellen.
Als je de Zonnebloemen van Van Gogh ziet, denk je ook: "Ach, mooi geel is niet lelijk". En uiteindelijk is het voor zo'n slordige 60 miljoen euro verkocht.

Nee, dan dit. Hier zit tenminste nog een verhaal in. Het is geïnspireerd door de Ark van Noach, en de goede waarnemer kan ergens rechts boven nog net de nek van een giraffe zien.
Het kleurgebruik is hoopgevend te noemen. Je kunt zien dat de schilder bedoeld heeft te zeggen dat de wereld in brand staat, maar dat er ergens in de verte toch licht gloort. En niet zo weinig ook.

Het schilderij is niet te koop. Dat wil zeggen, tenzij het meer opbrengt dan de Zonnebloemen van Van Gogh.
Voorlopig hangen we het in de kamer, dit kunstwerk van onze kleinzoon van 2½.

3 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Als dit geen kunstenaar in spé is weet ik het niet meer!

Wie weet gaan we in de toekomst zijn galerie nog bezoeken waar het vol doeken hangt gesigneerd door....
Luc Benschop...

Mooie naam trouwens voor 'n kunstschilder:-)

Fijne avond!
Ger

Luc Benschop zei

w

Luc Benschop zei

Sorry ging even iets mis,

He Opa (en Oma)

Ik had me goed voorbereid op mijn creatie, had eerst een boekje gelezen, maar toen was het toch de puzzel van "de ark van Noach" die mij deze ingeving gaf.

Wat hebben jullie trouwens er een mooie lijst omheen gedaan!

geweldig

dikke kus Luc