Lake District 2016

Lake District 2016

zondag 1 augustus 2010

Psalm 65:1


De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik deze foto lichtelijk bewerkt heb. Nu doe ik dat wel vaker, ook zonder het te melden, maar deze keer is de bewerking een beetje "op het randje".

Met de tegenwoordige techniek is het namelijk heel simpel om de gemeente bij binnenkomst een andere Psalm te laten zingen. In plaats van Psalm 25:1, bijvoorbeeld Psalm 65:1: "De stilte zingt U toe o Here, in Uw verheven oord."

Ik vind dat een wat toepasselijker tekst bij deze foto, maar ook een wat toepasselijker Psalm bij dit kerkje in Het Stift, de PKN-gemeente van Weerselo. Ik schat dat er de zondag dat wij er waren niet meer dan 25 personen, inclusief dominee en organist, aanwezig waren. En dan ook nog met een hoog grijze-haren-gehalte. We waren de enige gasten met, toegegeven, inmiddels ook de nodige "zil'vren draden tussen 't goud".
Tja, zo gaat dat tegenwoordig.

1 opmerking:

Ger zei

Een hele goedemorgen Adri,

Nou gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat ik Het Huis Gods waar dan ook meestal betreed omdat hij vaak zo'n mooi interieur heeft met antieke voorwerpen en Vlaamse schilderkunst of prachtige fresco's.
En in Griekenland kan ik niet voorbij de wonderschone iconen.
En op de eerste plaats breng ik het liefste een bezoek bij de H.Maagd Maria, het is bij haar altijd zo knus en er branden kaarsen en er staan de mooiste bloemen net als bij mij in huis en tuin.

Mooie rustige zondag!
Groet,
Ger