Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 19 februari 2011

Volle maan boven Kufstein


Plotseling was ik donderdagavond, geheel overwacht, midden op de brug in Kufstein in Oostenrijk, waar ik deze volle maan fotografeerde.

Het was een mysterieus moment.

Op de achtergrond het kasteel, op de voorgrond op de brug een standbeeld van een voor die stad belangrijke heilige, volle maan en twee verlichte ramen van een huis.
Het enige wat ontbrak was het geluid van een knarsende deur of van een piepend raam.

Ik was toeschouwer en heb een poosje vol bewondering naar dit tafereel gekeken. Vervolgens ben ik naar bed gegaan, heb diep geslapen en gedroomd over mannen die de Alpen overtrokken om een opdracht te vervullen.

3 opmerkingen:

Ger zei

Wat leuk dat je zo onverwacht in dit mooie vestingstadje aanbeland.

Het is vele,vele jaren geleden in de verkeringstijd dat wij er waren en elkaar fotografeerden bij de wijnvaten onder de boog in de Roemerhofgasse, en langs het altijd ''groene'' water van de snel stromende Inn slenterden,het Kaisergebergte is een prachtig gebied.

Later gingen we er nog eens op vakantie toen onze kinderen klein waren.....maar onderweg tijdens een tripje waren wij getuigen van een zeer ernstig ongeluk wat vlak voor onze neus gebeurden,goed dat onze VW Kever goede remmen had!
Een betonmix vrachtwagen reed met volle snelheid tegen de pijler van viaduct, bestuurder hing half uit vrachtwagen en was opslag dood,wij konden helaas niks anders doen dan politie bellen.

Toen hebben we nog 2 dagen in pension rond gehangen....kinderen wilden niet meer in auto, en we zijn met kinderen toen die wat bekomen waren van de schrik weer richting Nederland gegaan.

Je mag van geluk spreken dat je terug bent, het is een ''beetje'' druk nou dit weekeind die richting op.

Vraag me af wat er met jou foto is, als ik hem wil vergroten krijg ik deze melding:Deze website is gerapporteerd als onveilig
4.bp.blogspot.com

U wordt aangeraden om niet naar deze webpagina te gaan.

Prettig weekeind en thanks!
voor je reactie.

Lieve groet,Ger

Mirthe Duindam zei

Jeetje Adri, wat een bijzonder mooi geheel zo!! Echt fascinerend. Daar kun je lang naar kijken. Er spreekt een heel speciale stemming uit. Inderdaad een mysterieuze sfeer, zoals je beschrijft. Dat komt goed over. Echt een favoriet.

Fijn weekend,
met een hartelijke groet,
Mirthe

Adri zei

Beste Ger en Mirthe,

Dank voor jullie reacties.
Ik wens jullie ook een heel goed weekend.

Hartelijke groet,

Adri