Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 14 maart 2011

Innerlijke kracht



De "Lioba School voor Vrede" op het terrein van het Benedictijner Sint Liobaklooster in Egmond-Binnen is een ontmoetingsplek voor jongeren. Het thema van de programma's die men biedt is, hoe je vanuit innerlijke kracht van betekenis kunt zijn en kunt bijdragen aan de groei van vrede.

Muziek is één van de bronnen van waaruit de school is ontstaan: Het Festival Sacred Music in New Delhi in India, een initiatief van de Dalai Lama nadat hij de Nobelprijs voor de Vrede had gekregen. De zusters kregen daarvoor volkomen onverwacht een uitnodiging en hebben daar, na lang aarzelen, in 2000 aan deelgenomen.
Maar als inspiratiebron wordt op de website ook verwezen naar "Gabriëlla's Song" uit de film "As it is in Heaven". Een werkelijk fantastisch lied uit een fantastiche film die ik al zeker 5 keer heb gezien, en elke keer ontroert de film mij weer.
Hier de link naar de song van Gabriëlla op YouTube: http://youtu.be/d_K9FEeHphs

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Wat een mooie posten over een bijzonder klooster...

Kan me herinneren dat ik weken geleden in het voorbij lopen een glimp opving van een stukje film wat mijn aandacht trok....een man lag met bebloedhoofd tegen de radiator van verwarming en een glimlach rond zijn mond....en dan gingen de beelden weer naar een concertzaal....met zang waar ik het koud maar ook tegelijkertijd warm van kreeg.
Ik heb aandachtig paar minuten staan kijken naar deze beelden,heb hier verder geen aandacht aan geschonken en ben verder gegaan met hetgeen waar ik mee bezig was.

Totdat ik hier in jou post het stukje zang ga beluisteren en zoeken naar de film As it is in Heaven.......en lees over de film waar ik poos geleden even bij stil stond....

Ik geloof dat ik eens opzoek moet naar die film!!

Fijne dag!
Groeten,Ger

Adri zei

Dag Ger,

Ja, dan heb je net het slot van de film gezien. Ik vond dat niet het mooiste gedeelte.
Maar dat is persoonlijk.
Ik ben benieuwd wat je van de hele film vindt.

Hartelijke groet, prettige avond verder,

Adri