Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 17 maart 2011

Quae sursum sunt sapite


Alleluia
Quae sursum sunt sapite

Dit is de tekst bij het beeld van Maria, in Orante-houding, op de muur van het "Sint Liobaklooster" in Egmond-Binnen.

Op de website staat na deze zin:
"Weet te genieten van wat van boven komt."

Ik kan het daar natuurlijk alleen maar van harte mee eens zijn.

Maar toen ik even ging opzoeken waar deze tekst vandaan komt, kwam ik bij Kolossenzen 3:2 uit, waar deze tekst letterlijk staat in het latijn: "quæ sursum sunt sapite", met als toevoeging: "non quæ super terram". Ofwel: "Richt u op wat boven is, niet op wat op aarde is." (Biblia.net: NBV/Vulgaatvertaling).
Ik geloof dat de zusters, of in ieder geval degene die de website heeft geschreven, er wel een erg vrije vertaling op na houden.
Maar nogmaals: Niets op tegen: "Weet te genieten van wat van boven komt."
Ik wens u een fijne dag!

Geen opmerkingen: