Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 4 april 2011

Natuurlijk Prachtig


Het is natuurlijk jammer dat het zo kort duurt, maar dit is natuurlijk prachtig.

Wonderlijk eigenlijk, dat die bloemen ieder jaar weer terugkomen. Je hoeft er eigenlijk niets voor te doen en het is nog gratis ook.
Ik moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik niet precies weet hoe deze boom heet.
Ja, ja, ...ik weet het, dat valt natuurlijk weer tegen. Ik zou dat zo moeten kunnen zeggen.

Maar.., ik geniét er wel van.
En omdat ik hem zo mooi vind, laat ik hem ook hier op mijn Blog zien.
En dan is er vast wel iemand die mij helpt met de naam.
Ger?

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Kwam in de vroege ochtend in vorige post niet verder dan die mooie bloesem bekijken en me afvragen uit welke stam die bloemen kwamen....
(moest toen even naar genezerik)

Maar zie later nog een prachtige explosie van rose bloemen....
En je hoeft niet te twijfelen.....het is inderdaad de Prunus,ook wel Japanse sierkers of zoals onze zuiderburen zo mooi zeggen de Japanse kerselaar.
Maar welke van de honderden soorten...?
Enkelbloemig zou op een winterbloeiende kers kunnen wijzen...

Maar dat zal jou niks uitmaken,mij trouwens ook niet;-)

Jij,ik en velen met ons vinden het prachtige bloesem dat weet ik zeker.

Als over een paar dagen al die tere rose bloemblaadjes door de straten dwarrelen doet mij dat altijd terug denken aan de processies waarin ik als kind mee liep en bloemblaadjes strooiden uit een mandje

Fijne dag!
Groetjes,Ger

Kees zei

Hoi Adri, weer een prachtige foto, ja zeker hier kan je echt van geniet. Ook de donkere soort (paars) is mooi.

groetjes kees