Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 26 mei 2011

Lekkernij



Zeg nou zelf?
Is dat lekker, of is dat lekker?!

Gisteren schreef ik dat het een af- en aanvliegen is van vader en moeder pimpelmees. En steeds met een lekkernij in de bek.

Eerlijk gezegd ben ik er niet zo zeker van dat het de vader én de moeder zijn. Niet dat ik ze wil betichten van vreemd gaan of zo. Maar die vogels lijken zo op elkaar. Ik kan ze niet uit elkaar houden. Wie is nou de vader en wie is de moeder?

Of zie ik steeds alleen maar de moeder en is vader op stap?
Hoe werkt dat bij vogels?

3 opmerkingen:

louisa zei

Hoi Adri

Geweldige foto.
Ik kan ze ook niet uit elkaar houden.
Maar er zal best verschil zijn in een vrouwtje of mannetje.
Leuke dag vandaag Gr. Louisa

Wietske zei

Volgens mijn vogelboek zou het een mannetje moeten zijn, maar wat het ook is, mooi is het zeker.
Groet, Wietske

Ger zei

Door jou uitlatingen ga ik natuurlijk weer opzoek, nee Adri...Pimpelmezen gaan niet vreemd als ze elkaar als koppeltje gevonden hebben, ze kunnen zelfs meerdere jaren oprij samen naar hetzelfde huisje terug keren.
Bovendien heeft het ouderpaar het zó druk met hun jongen voeren en vader moeder tijdens het broeden en het bewaken van hun kroost als ze die leren buiten het huisje waar ze hun voedsel kunnen zoeken, dat er geen tijd en energie overblijft om vreemd te gaan:-))

Ook nemen de jonge vogels de omgeving goed in zich op en de kans bestaat dat zij het volgende jaar in dat huisje gaan nestelen waar ze uit het ei kwamen.
Mits daar geen nieuwe snavelmarkering rond de opening aangebracht is, want dat is een teken dat het huisje al door 'n ander koppeltje is gereserveerd.

Wat zit de natuur toch mooi in elkaar!

En je foto trouwens ook!!!

Fijn weekend en lieve groet!!
Ger