Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 5 mei 2011

Vrijheid


Het is vandaag Bevrijdingsdag. Maar, hoe beeld je vrijheid uit?

Voor mij staat deze dag in het teken van het Bevrijdingsconcert dat we als CIMK "Fontanus" vanavond geven in de Oude Kerk in Putten.

De oorlogsherinnering heeft nog altijd een speciale betekenis in Putten, waar op 2 oktober 1944 de gehele mannelijke bevolking werd weggevoerd naar Duitsland. Slechts enkelen zijn teruggekomen. Je kunt er over zwijgen, zoals lang is gedaan in Putten. Wij zijn geen Puttenaren. Onze familie woonde toen elders. Dus ik wil me bescheiden opstellen als ik daarover iets zeg of schrijf.
Toch zing ik vanavond met "Fontanus" graag en met overtuiging de dankbaarheid uit voor de vrijheid die wij hier in Nederland hebben.
God lof!

Geen opmerkingen: