Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 31 oktober 2011

MCP: MetComPassie


Het is vandaag 31 oktober:  "Hervormingsdag".

Ik geloof dat nog maar weinig mensen weten waar dat vandaan komt. En toen zelfs mijn dementerende moeder van 84 gisteren opmerkte: "Jòh, wordt dat bij jullie nog herdacht?", kreeg ik het gevoel dat het maar beter is om het gelijk af te schaffen.

Laten we ons maar eens gaan bezig houden met de vraag wat het begrip "COMPASSIE" eigenlijk betekent. Het CDA studeert al jaren op een nieuwe koers en komt er niet uit. Alle mooie woorden van Maarten Luther ten spijt zijn we verstrikt geraakt in allerlei wet- en regelgeving en weten niet echt meer hoe we liefdevol en in (gast-)vrijheid met elkaar om moeten gaan in Nederland.
Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe hervorming van ons land!

Tegenwoordig heeft half Nederland een titel achter zijn naam: MHA, MBA, etc. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er zelf soms ook aan mee doe. Maar dat stelt natuurlijk allemaal niets voor.
Als iedereen die het serieus meent met onze liefdevolle samenleving zich nu eens zou gaan sieren met de titel MCP. In plaats van aan te geven hoe belangrijk je bent, geef je daarmee aan waar je voor staat: MCP: MetComPassie. Com = Samen. Passie = Liefde, hartstocht. Ofwel: MetComPassie = Samenleven in liefde.

Met hartelijke groet,
Adri Benschop MCP

3 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Kinderen van welke leeftijd dan ook kunnen nog dagelijks van hun moeders wijze woorden leren;-)

Compassie....één van de vele Franse woorden die mijn schoonvader zaliger bijna dagelijks uitspak en nog steeds verweven zitten in het Limburgs dialect wat mijn schoonouders thuis altijd spaken ondanks dat zij al vanaf 1934 van Roermond naar Eindhoven verhuisden.
De Limburgse taal heeft veel Franse en Duitse invloeden, ik heb wel eens gelezen dat er tot ver in de 20e eeuw Frans gesproken werd door de hogere burgerij, vooral in Maastricht.

Bij het lezen van jou post kan ik vandaag alleen maar compassie met mijn lieve zus hebben en haar naaste familie...
omdat zij vanavond voor de zoveelste keer in korte tijd een trieste en ernstige mededeling te horen kregen van de chirurg die haar vanmiddag opereerden...

Ook ik ben als zus verdrietig en aangeslagen.

Lieve groeten,Ger

Adri zei

Lieve Ger,

Dan is deze roos vanzelfsprekend voor jou en voor je zus.
Ik wens jullie veel sterkte!

Hartelijke groet,

Adri

Ger zei

Dag Adri,

Bedankt,voor je woorden en dit mooie gebaar!!!



Lieve groeten,
Ger