Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 9 november 2011

Parmantig


Gek, er zijn zo van die woorden die je haast nooit gebruikt, en toch is dit het woord wat me het eerst te binnen schiet als ik naar deze foto kijk: parmantig.

Deftig en trots, staat er in de encyclopedie. Dat mag ook best, want het zijn tenslotte mooie beestjes. Dat zie je pas als je ze van dichtbij bekijkt.

Eigenlijk doen we dat veel te weinig. Althans, laat ik voor mezelf spreken, doe ik dat veel te weinig.
Aandacht hebben voor het kleine, volgens mij is dat een belangrijke eigenschap in het leven.

1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

Door de eeuwen heen zijn er al veel mensen geweest die wel oog en interesse hadden voor het kleine fladderende ''spul'' in de natuur,
entomologen die planten en insecten bestudeerde en daar bijvoorbeeld prachtige gedetailleerde tekeningen van vervaardigde van eitje,naar rups,pop en vlinder.
En daar kan ik uren naar kijken,
net zoals ik me uren kan vermaken in een vlindertuin,
maar dan wel het liefste buiten,
want die tropische luchtvochtigheid kan ik niet lang verdragen.

Mooi foto met vlinder,
heb trouwens nog nooit een lelijke vlinder gezien,dus wat dat betreft zijn het goede modellen;-)

Lieve groeten,Ger