Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 20 december 2011

Urk


Ja, u gelooft het of niet, maar in de verte ligt dus Urk.

Het weer was weliswaar een beetje dreigend, maar het zicht was bijzonder goed.

Ik kan mij goed voorstellen dat het hier op deze voormalige Zuiderzee vroeger behoorlijk gestormd moet hebben. Dat doet het natuurlijk nog wel, maar we realiseren ons tegenwoordig nauwelijks meer dat het hier ging om het ruwe zeemansleven.
"Op hoop van zegen" van Herman Heijermans speelde zich weliswaar af in Scheveningen, maar ook in de vissersdorpen langs het IJsselmeer zijn er nog altijd monumenten die aan die tijd herinneren.

3 opmerkingen:

LMLEW zei

Alwéér zo'n mooie foto. Je bent goed met luchten! En in staat om schoonheid te herkennen.

Adri zei

Beste LMLEW, Hoi Margriet,

Ach, "eenvoudig blijven" adviseerde wijlen mijn schoonmoeder altijd. En dat doe ik dan ook maar.
Desalniettemin: bedankt!

Hartelijke groet,

Adri

Josien zei

Beste Adri,
Zo'n pracht in blauwe tinten! Fraai vind ik hem.