Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 3 maart 2012

Mooi blauw is niet lelijk


Het valt nog niet mee om glas mooi te fotograferen.

Je mag hier natuurlijk nooit flitsen. Maar als dit in een donkere hoek staat heb je te lange sluitertijden. Ik gebruik natuurlijk een statief, dus daarmee is dat probleem wel op te lossen.
Een stop overbelichten kan ook nog wel eens helpen. In dit geval heb ik de ISO-waarde verhoogd naar 1600. Gelukkig kan deze camera dat goed aan zonder dat er ruis ontstaat. En dan zo'n vervelende schaduwlijn over het beeld. Die heb ik toch maar even weggeshopt...
Foto: "Oude Ambachten & Speelgoed Museum", Terschuur.

2 opmerkingen:

Ger zei

Met glaswerk binnen fotograferen of bij kunstlicht wil het nog wel eens problemen geven voordat je een goed resultaat hebt.

Maar jij weet daar wel een oplossing voor lees ik:-)

Maar blauw kan bij mij nooit geen kwaad doen....om de dood eenvoudige reden:het is mijn lievelingskleur!

Ik geloof dat het tijd is om te bedde te gaan.....niet dat ik op de klok keek... maar ik voel het gewoon aan het lijf;-)

Goedenacht en vriendelijke groeten!
Ger

Adri zei

Beste Ger,

Lijkt me een mooie tijd. Goede nacht!

Adri