Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 20 juli 2012

Cannenburgh 1


1 opmerking:

Ger zei

Dag Adri,

Ben een even op de website gaan kijken van dit aantrekkelijke monumentale pand wat ik op jou foto zie......en er volgen er vast nog meer.

Wat mij nou altijd weer opvalt dat het bezoeken van kastelen en landhuizen enz. in Nederland meestal gepaard gaat met een entree kaartje wat behoorlijk aan de prijs is.
Lees zelfs dat enkel het bezoeken van de tuinen daar op Cannenburgh straks niet meer kan zonder betalen.

En hoe kom ik nou opeens aan zo'n reactie....omdat ik de laatste dagen een soort van vakantie programma aan het maken ben, inlezen en informatie vergaren wat ik altijd doe en meegaat in map.
In Ostfriesland vind ik heel veel kastelen,landhuizen,ostfriesischen Gulfhauses, waar naar het laat aanzien....veel te zien is....en 'n entree van gratis tot enkele euro's.
Ook bij onze zuiderburen is dat vaker het geval wanneer ik de knip te voorschijn haal aan het loket bij ingang.

Toch die handelsgeest die er bij ons Hollanders ingebakken zit.....;-)

Hartelijke groeten,
Ger