Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 12 september 2012

The house with two front doors


Vandaag gaat het dan gebeuren. Het kiezen van een nieuwe Tweede Kamer.

Ik moet zeggen dat ik het allemaal best spannend vind de laatste tijd. Wordt het nou Rutte of Samsom, of toch nog Roemer?
De vraag is natuurlijk of het zoveel uitmaakt. Na morgen zullen er coalities moeten worden gesmeed. Wat blijft er dan nog over van al die verschillen die men de laatste tijd breed heeft uitgemeten?

Volgens mij is het met de Tweede Kamer net als met dit huis in Rey in Sussex, Engeland.
Je kunt door twee, misschien wel meer voordeuren naar binnen. Maar achter die deuren is het één huis, voor iedereen gelijk. Er zal daar, onder één dak, samengewerkt moeten worden om het bewoonbaar en gezellig te maken. Natuurlijk in goed overleg met de buren en, als het kan, binnen de financiële mogelijkheden die er zijn.
En de kleur? Rood, paars, knalgroen of oranje? Mijn idee: hou het een beetje neutraal. Zoals deze kleur wit, met een klassiek groen design. Daar kan toch niemand bezwaar tegen hebben?

1 opmerking:

Ger zei

....Wat een spreker is die man....
denk ik bij het lezen van deze post....
maar dat dacht ik de laatste maanden wel vaker wanneer ik de mensen hoorden praten tijdens hun verkiezingscampagne.

Ben nog nooit zo zweverig geweest als tijdens deze verkiezingsstrijd.....en ga met lood in de schoenen naar de stembus, laat ik de knoop maar snel doorhakken en gaan....nu schijnt de zon...
En ik hoop dat die de komende jaren voor ons allen mag blijven schijnen...
en niet enkel achter de wolken.

Fijne dag!!
Ger