Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 28 januari 2013

Fontein-ijs


Fontein-ijs, wat een woord eigenlijk.
Bij kasteel De Vanenburg in Putten hebben ze de afgelopen weken de fontein aan laten staan.

Ik ontdekte het zaterdag pas, anders was ik er wel eerder even gaan kijken, want het weer was zaterdag niet echt mooi voor een foto en vandaag is het alweer gaan dooien.

Maar het geeft toch wel een aardig beeld. Voor een volgende vorstperiode zal ik De Vanenburg zeker even in de gaten houden.

2 opmerkingen:

Kees zei

Hallo Adri, dit ziet er zeker fasineerend uit, mooi foto.
Groet Kees

Ger zei

Dag Adri,

Het is werkelijk een prachtig gezicht met die ''ijsschotsen''
Men is bij De Vanenburg niet bang voor bevroren en straks gesprongen waterleidingen....

Hier in het Eindhovense worden de fonteinen van Gemeente in het najaar afgesloten om ergens in maart weer te gaan spuiten om die reden.
Zou trouwens wel fraaie foto's opleveren als de fontein hier aan het plein als ik de straat uitloop, bevroren zou zijn met het hich tech licht,een gekleurde grote ijslolly die veranderd van roze naar blauw, van geel naar rood, van paars naar groen.

Soms maken onverlaten er in de zomerdag een schuimend bubbelbad van of oranje fontein,en daar is de gemeente niet blij mee.

Bedankt voor je aardige reactie op mijn blogpost☺☺!!!

Hartelijke groet,
Ger