Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 26 februari 2013

Straatfotografie


Volgende maand ga ik een workshop straatfotografie volgen. Ik heb het altijd lastig gevonden om zomaar mensen te fotograferen die er niet om hebben gevraagd. In de tijd van de  Fotovakschool heb ik eens een opdracht moeten doen bij een bushalte. Op een gegeven moment kwam er iemand naar mij toe die aan mijn camera begon te trekken en eiste dat ik het rolletje (dat had je nog in die tijd) er uit zou halen. Kennelijk was het iemand die illegaal was en bang was dat ik hem zou aangeven. Het is gelukkig goed afgelopen.

Maar sinds die tijd ben ik altijd een beetje beducht om zomaar vreemde mensen op de foto te zetten.
Toch lijkt het wel leuk om te doen en daarom ga ik naar een workshop.
Ik stel mij bij straatfotografie voor dat er mensen op staan die zich niet bewust zijn van het feit dat ik die foto maak. De foto moet iets te zeggen hebben of vragen oproepen. Wat doen die mensen daar? Waar hebben ze het over? Etc. Je moet er een verhaal bij kunnen bedenken.
Als dat de criteria zijn, dat hoor ik dan wel tijdens de workshop, dan voldoet deze foto daar volgens mij wel aan.

Geen opmerkingen: