Lake District 2016

Lake District 2016

zondag 10 februari 2013

Vier jaar Blog


Vandaag vier ik het vierjarig bestaan van dit Blog: De Ontdekking van het Licht.
Voor wie van statistieken houdt: Dit is sinds 10 februari 2009 het 1545e Blogbericht. Inmiddels zijn er meer dan 150.000 pageviews geregistreerd. Er zijn 27 regelmatige bezoekers die met elkaar 1380 reacties hebben gegeven. Hartelijk dank voor al uw bezoek en uw stimulerende reacties.

Voorlopig ga ik maar gewoon door met op zoek te gaan naar het licht. Zoals hier vorige week op Terschelling. Het was weliswaar regelmatig bewolkt, maar we hebben ook prachtige strandwandelingen kunnen maken. En ook hier hebben we de indruk dat het licht, net als op Texel, veel intenser is dan bij ons "op het vasteland".
Het viel ons op dat er veel vogels zijn, maar naar ons idee minder dan op Texel. Nu hebben we het grote natuurgebied aan de oostkant niet kunnen bezoeken, maar je zou toch denken dat meeuwen, zeker in deze tijd, op het hele eiland op zoek gaan naar voedsel.
Moet ik toch nog maar eens uitzoeken.

6 opmerkingen:

Mirthe Duindam zei

Beste Adri,

Gefeliciteerd met het vierjarig bestaan van je weblog! Ik geniet nog iedere dag mee, ook al ben ik zelf niet meer zo actief op mijn blog.
Veel plezier met de voortgang!

Hartelijke groet,
Mirthe

Hennie zei

Gefeliciteerd met het 4 jarig bestaan. Ik hoop dat je nog vele jaren ermee door mag gaan, want ook ik geniet er elke dag van.
Groetjes Hennie.

Joke (Jokes Camera) zei

Gefeliciteerd met je 4-jarig bestaan, Adri. Proost, zou ik zeggen. Deze foto is bijna zomers. Het zal beslist koud geweest zijn, maar het lijkt toch een beetje op zomer. Fijne avond. Groetjes, Joke

Michel Gastkemper zei

Beste Adri,
Al is het een dag te laat, van mij graag ook nog de felicitaties voor vier jaar de beste bijgehouden dagelijkse fotoweblog die ik ken! Een hele prestatie, weet ik uit eigen ervaring...

Wietske zei

Gefeliciteerd met je 4-jarig jubileum, maar vooral met je mooie foto's. Heerlijk om die van Terschelling te zien. Smaakt naar meer. Groetjes, Wietske

Ger zei

Dag Adri,

Hopelijk kijk je niet op 'n paar dagen wat reactie betreft,jou bijna dagelijkse mooie blogposten met foto's én vaak interessante informatie zijn voor mij elke dag een felicitatie waard.

Ja,dat mooie en bijzondere licht is op meerdere foto's goed te zien,ik geniet op afstand.

Ben je er al achter of er op Terschelling minder vogels voorkomen dan op Texel?

ik citeer zomaar een willekeurig berichtje:
Je hoeft niet ver te reizen om veel vogels te zien. Ons eigen Texel behoort tot een van de vogelrijkste gebieden in Europa! Texel is het grootste en waarschijnlijk bekendste Waddeneiland van Nederland. Het is zeker het meest vogelrijke. Jaarlijks worden er op Texel ongeveer 270 soorten gezien, waarvan er circa 80 tot broeden komen.....

Tja....denk ik altijd bij het lezen van zulke uitspraken,is het de manier om je reizen te verkopen,heeft die persoon alle andere vogelgebieden van Europa bezocht,lees ik dit soort woorden ook op meerdere website's om de andere waddeneilanden te promoten??
Ach ik neem het allemaal maar met 'n korreltje zout;-).......die uitspraken over de beste cafetaria,de gezelligste stad,de schoonste stranden,het lekkerste gerecht,het waterrijkste gebied,etc.
Zoveel mensen zoveel meningen....

Fijne dag!!
Ger