Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 16 maart 2013

Beleving


Al jaren hangt er bij ons in huis een foto van een trap van het Bakkerijmuseum in Hattem.

Ik maakte de (analoge) foto in 1996 met de Fotoclub Iris uit Harderwijk. Hij heeft iets mysterieus, is tijdloos en past wat kleur en compositie betreft in ons interieur.
Vorige week zijn we met de Fotogroep Putten opnieuw op bezoek geweest in het museum en natuurlijk wilde ik zien of die plek er nog was en of ik die foto opnieuw kon maken.


Zie hier het resultaat (foto boven). De nieuwe foto is wat mij betreft veel te druk. Er hangt van alles aan de muur. Het mysterieuze licht boven aan de trap is er niet meer. Er staat nu een wat rommelig werktoestel.
Kortom. Een mooie foto is ook wat je ziet en beleeft op een bepaald moment. Het is moeilijk om dat na zoveel jaar opnieuw te ervaren, laat staan vast te leggen.

2 opmerkingen:

Ger zei

Geef mij de foto van nu maar....

tja, je bent tenslotte in een Bakkerijmuseum waar ze je onderweg, de straat onderdoor van het ene naar het andere pand ook nog wat willen laten zien en informatie geven.

Je bent niet in een of andere onderaardse kerker.

Ik was in december 2009 in het Bakkerijmuseum in Hattum en heb er warme herinneringen aan met de geur van kerstkrans met amandelspijs in m'n neus en niet te vergeten de prachtige tijdelijke tentoonstelling over het beroemde Duitse Inge-glas/Weinachtsschmuck.

Fijn weekeind!!
Ger

Joke (Jokes Camera) zei

Mijn ervaring is dat terug gaan bijna altijd een teleurstelling is, Adri, omdat je in gedachten in de loop der tijd er van alles omheen schijnt te zien/verzinnen. En dat vind je nooit meer terug. Mooie analoge foto trouwens. Groetjes, Joke