Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 20 maart 2013

Keldergang


Op zich heeft deze foto natuurlijk niets met het Bakkerijmuseum in Hattem te maken. Het had net zo goed een toegangshek tot een wijnkelder in een bodega in Jerez de la Frontera in Spanje kunnen zijn.

Maar ik beschouw het bezoeken van zo'n museum met een fotoclub ook als een gelegenheid om te proberen wat meer "creatieve" foto's te maken. En dat dit dan toevallig in de kelder van het Bakkerijmuseum is genomen is dan een beetje bijzaak.

PS. Wat zou er trouwens achter dat hek zitten?

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Bij de een zal het bekijken van deze foto niet meer teweeg brengen dan de gedachte of woorden:oh 'n poortje...

Maar bij mij weet jij als fotograaf met deze foto wel een soort van emotie op te roepen,over te brengen,om even bij de wijnkelder te blijven.....ik ruik de typische geur die mijn reukorgaan prikkelt bij het betreden van 'n bodega waar vaten opgeslagen liggen.
Maar met een beetje fantasie kom ik ook door het poortje uit bij een crypte.
Een kelder waar de kazen opgeslagen liggen om te rijpen.
De toegang naar patio van typisch huis in Cordoba.
Het koele terras van Moni Gonia op het schiereiland Rodopou(Kreta)vol met geurige planten en oude olijfolie kruiken, waar weer een andere poort leidt naar een terras vanwaar men een magnifiek uitzicht heeft over de Baai van Chania en op de vele kleine dorpen aan de kust met bijbehorende stranden.....
....en zo kan mijn fantasie onuitputtelijk zijn bij het bekijken van de toch eenvoudige foto.

Met vriendelijke groet,
Ger

Adri zei

Tjonge Ger,

Wat zo'n eenvoudige foto al niet kan oproepen.
En dan te bedenken dat hier achter dit hek waarschijnlijk een paar balen meel liggen.

Hartelijke groet,
Fijne dag!!

Adri