Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 13 maart 2013

't Komt vast wel goed


Als ik de deskundigen moet geloven komt het allemaal wel goed met de plantjes die buiten staan, ... "moet ik moeder natuur haar gang maar laten gaan, want het is nog nooit voorgekomen dat zij de lente vergat.

De bolletjes kunnen wel wat vorst verdragen, en zelfs als ze straks wat slap gaan hangen, richten ze zich weer op als het zonnetje gaat schijnen."

Ik weet het niet, ik weet het niet, ... maar misschien ben ik inderdaad wel wat ongeduldig.
Wat ik wel weet is dat het in de kerken vandaag "Biddag" voor gewas en arbeid is. Niet dat we nu ineens met zijn allen vroom moeten gaan bidden voor de bevroren krokussen. Maar ik denk dat het geen kwaad kan om er vandaag ook even bij stil te staan dat het allemaal niet vanzelf gaat. En dat we met ruim zeven miljard van die ongeduldige types als ik alleen maar aan onszelf denken en het klimaat om zeep helpen. Het komt vast allemaal wel goed, maar dat hebben we dan niet aan onszelf te danken.
Zo, daarmee hebben we de preek voor vandaag ook alvast gehad.

2 opmerkingen:

Joke (Jokes Camera) zei

Nou, nou, en dat op de vroege ochtend, Adri. Maar je hebt gelijk, we zien het veel te veel als een automatisme. Vorig jaar hebben we trouwens ook zo'n late winter gehad en er is toen toch wel érg veel dood gevroren. Ik wil je niet bang maken....... Fijne dag. Groetjes, Joke

Ger zei

Mijn vader zaliger zei vroeger altijd als wij iets niet geloofde:geloof kan ik je niet geven...

Maar geloof het of niet,beste Adri...

hier zijn de bakken met viooltjes na 3 dagen onder een dikke witte sneeuwdeken verstopt te hebben gelegen met nachten van -8.....vandaag weer tevoorschijn gekomen....net zó fris en monter alsof er geen vuiltje aan/in de lucht is.
En ik heb echt niet op m'n blote knietjes zitten bidden in de sneeuw.
En aan al die speciale dagen doe ik ook niet omdat ze op de kalender staan....voor mij is elke dag bijzonder en ik probeer met respect met deze wereld en de natuur om te gaan,zo te leven met in het achterhoofd de gedachte dat wij deze wereld maar te leen hebben van onze klein en achterkleinkinderen.


Fijne dag!!
Ger