Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 15 juni 2013

Bodnant Paradise


Vorig jaar roemde ik over de Garden van Sissinghurst in Kent, maar eerlijk is eerlijk, die haalt het niet bij Bodnant Garden in Wales.

Voor de echte tuinen- en boemenliefhebbers, en voor de amateurs zoals ik, is dit een waar paradijs. Rhododendrons, azaleas, rozen, primula's, irissen, lelies, in allerlei soorten en maten, en dan heb ik het nog niet over de papavers, de galanthussen, de schizostilus en de reuze-paeonia.
Het licht was minder fraai om er te fotograferen, maar ondanks dat liep iedereen met een camera en sommigen ook met een opschrijfboekje om ideeën te noteren voor de tuin thuis. Ik ben benieuwd hoe de planten die wij kochten het bij ons thuis gaan doen.
Bondant Garden is tegenwoordig onderdeel van National Trust en dan kun je er gratis in, als je lid bent.

2 opmerkingen:

Joke (Jokes Camera) zei

Bij het zien van deze foto word ik weer helemaal enthousiast, Adri. Jaren geleden hebben mijn man en ik een tuinenreis naar hetzelfde gebied gemaakt. Wat is het daar mooi. Wat die planten betreft is het inderdaad afwachten. De grondsoort is daar anders dan hier en dat scheelt enorm in de kleur van de bloemen. Mooie foto. Groetjes, Joke

Ger zei

Het ziet er in elk geval heel kleurrijk uit,het is bij tuinliefhebbers al vele jaren een must om 'n bezoek te brengen aan de mooie tuinen die Engeland rijk is.

En hadden jullie het geluk om onder de gouden regen boog door te wandelen in volle bloei,in deze tijd van het jaar?

Die kans is volgens mij groter dan het nu nog aantreffen van galanthussen...

Groetjes,Ger