Lake District 2016

Lake District 2016

dinsdag 16 juli 2013

Oud


Dit is zo'n beetje het meest gefotografeerde punt van Middelburg, de Kuiperspoort. In de 17e eeuw was hier het kuipersgilde gevestigd, waar men tonnen en kuipen maakte.
Via een fotogeniek en schilderachtig steegje, of eigenlijk een hofje, kom je uiteindelijk bij dit op- en aan elkaar gebouwde poortgebouw. Het dateert uit 1586.

Tja, en als iedereen het al gefotografeerd heeft, hoe maak je daar dan nog iets origineels van? Ik heb maar gekozen voor zwart-wit. Dat hoort, dacht ik zo, een beetje bij oude gebouwen. En als u het in kleur wilt zien, dan kunt u via Google talloze varianten terugvinden.

2 opmerkingen:

Kees zei

Zo is dat Adri, Internet staat vol met dit soort gegevens, wel handig natuurlijk. Mooie foto adri en goed bedacht om er een zwart/wit foto van te maken.
Groetjes kees en geniet van deze heerlijke zomerse dagen.

Ger zei

Zie dit soort oude gebouwen ook graag in zwart-wit,lijkt een beetje op 'n ets.
Zou dat de reden geweest zijn dat ik jaren geleden mijn oog liet vallen in de kringloopwinkel op een afbeelding van doorkijkje,met op de voorgrond stenen boog/stadspoort(?) met op achtergrond gezicht op huizen en Oude Kerk te Delft.
Het sprak mij aan en kocht het voor 2 kwartjes als ik het mij goed herinner.
Jaren later in de begin tijd van mijn gezoek op internet kwam ik erachter aan de handtekening te zien en wat erbij geschreven staat, dat het een ets is van de bekende J.M.Graadt van Roggen gedrukt door den etser 22/30 'épreuve d'artiste'


Dat het een verzamel object is weet ik inmiddels ook.

Fijne dag en groet,
Ger