Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 23 augustus 2013

Santa Maria Maggiore


In het plaatsje "Santa Maria Maggiore", om precies te zijn: tussen Druogno en Malesco, in de Noord-Italiaanse Ossola Vallei van het hoogland van Vegezzo, staat een imposante kerk met een gelijknamige naam.

Het plaatsje zelf stelt niet zoveel voor. De enige bijzonderheid is verder dat er schoorsteenvegersmuseum is waar jaarlijks een internationale bijeenkomst plaatsvindt van schoorsteenvegers.

Ik heb het museum niet bezocht, de kerk wel. Met daarin weer een bijzonder plafond. Mijn latijn laat me wat in de steek. Dus als iemand zich geroepen voelt om de tekst op het plafond te vertalen: van harte welkom.
Opvallend is verder dat er naast de oorspronkelijke kerk een enorme uitbouw is gemaakt uitgevoerd in bijzondere, misschien typisch Italiaanse kleuren.

Ik sluit hiermee mijn Zwitsers-Italiaanse avonturen af. Er zijn nog veel meer foto's te laten zien. Ik bewaar ze. Misschien voor later.

1 opmerking:

Joke (Jokes Camera) zei

Het ziet er prachtig uit, Adri. Mooie foto's ook. Misschien is het de gedeeltelijke tekst van een weesgegroet of uit de rozenkrans. Ik ben daar ook niet goed in thuis. Groetjes, Joke