Lake District 2016

Lake District 2016

woensdag 5 februari 2014

Macro en Close-up




Zoals ik van gebouwen kan genieten, kan ik ook genieten van het kleine, van bloemen bijvoorbeeld.

Macro en close-up fotografie vind ik persoonlijk één van de moeilijkste onderdelen van de fotografie. Je wilt vaak de kern van de foto, waar je de aandacht op wilt vestigen, scherp hebben en de achtergrond onscherp. Tegelijkertijd moet de foto in balans zijn, een mooie compositie hebben. Die combinatie is een hele uitdaging.

Ik heb het de laatste jaren bij herhaling geprobeerd. Zie het label Macro en Close-up onder deze foto. Met wisselend succes. Maar, al doende leert men, zal ik maar zeggen.

Dit is overigens geen macro maar een foto die ik nog in mijn map had zitten van vorig jaar, uit Bodnant Garden in Wales.

1 opmerking:

Ger zei

Het Campanula klokje staat er in elk geval goed op.

Groet,Ger