Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 13 februari 2016

Wulp

Texel, februari 2016. Nikon D800; Sigma DG 50-500 mm f/4.5-6.3 APO HSM; 500 mm; f/9; 1/500 sec; ISO 800
Texel is natuurlijk het vogeleiland van Nederland, misschien wel van heel West-Europa. Ik heb daarom ook mijn 500 mm lens maar weer eens van stal gehaald. Het was woensdag mooi weer om te fotograferen, helder, niet al te zonnig, af en toe een buitje.
Overigens is de wulp een tamelijk schuw beestje. Ik had mijn camera in het raam van de auto gelegd, op een rijstzak. Telkens als ik heel voorzichtig dichterbij kwam ging hij er schichtig vandoor. Maar, .. de aanhouder wint.

2 opmerkingen:

Ger zei

Dag Adri,

Geduld is een schone zaak en zeker in de fotografie waar het om fauna gaat die alle vrijheid hebben in de natuur en helemaal wanneer het kan vliegen of hard rennen.
Maar het wachten op je steuntje leverde een mooi plaatje op.

Fijne dag en vriendelijke groet,Ger

Ghita Carpediem zei

Prachtige foto van de wulp, een hele mooie maar ook heel schuwe vogel. Ik heb hem laatst in Zeeland (Brouwersdam) op de foto gezet.
Dank je voor je mooie bericht op mijn blog: Ode aan Moertje
groetjes Ghita