Lake District 2016

Lake District 2016

vrijdag 10 februari 2017

Warmetruiendag

Oudeschild, Texel, februari 2017. Sony Cybershot DSC-RX100 III; Zeiss Vario-Sonnar 8.8-27.7 mm f/1.8-2.8; 9 mm; f/7.1; 1/4 sec; ISO 800
Voor vandaag heb ik een lastige keuze moeten maken. Ik had aanvankelijk nog een leuk trappetje ontdekt op Texel. Vervolgens realiseerde ik mij dat het vandaag precies acht jaar geleden is dat ik met dit Blog ben begonnen. Een feestje dus, waar een foto bijhoort met een fraai lichteffect, een zonsopkomst of zonsondergang bijvoorbeeld. Maar ik heb geen zon gezien deze week.

Nu is het vandaag ook "Warmetruiendag". Dat wil zeggen: zet de verwarming lager, doe een warme trui aan en bespaar gezellig een paar graden energie.
Het toeval wilde dat wij deze week op Texel in museum "Kaap Skil" tegen een tentoonstelling aanliepen van schipperstruien, met 53 gebreide truien uit vissersdorpen in Nederland. En daarmee was de keuze uiteindelijk snel gemaakt. Het betekent dat u de andere foto's nog tegoed houdt.
Overigens is een trui deze week hier hard nodig. Het vriest 1 à 2 graden, maar door de straffe oostenwind is de gevoelstemperatuur ongeveer min 9 graden. Brr.

1 opmerking:

Kees zei

Hallo Adri, erge leuke foto, leuk gevonden.
Groet Kees.