Lake District 2016

Lake District 2016

maandag 27 maart 2017

Japanners

Zaanse Schans, mei 2015. Nikon D800; AF-S Nikkor 24-70 mm f/2.8 G ED IF; 36 mm; f/8; 1/250 sec; ISO 400
Het wordt weer toeristenweer, ofwel, het japannerseizoen komt er weer aan. Voor alle duidelijkheid, ik heb helemaal niets tegen Japanners. Ik begrijp alleen niet waarom ze ieder jaar weer met zijn allen naar Nederland komen. Of je nu in Amsterdam bent of in de Zaanse Schans, in Aalsmeer of in Giethoorn, ze zijn er altijd. Trouwens in Giethoorn zijn het voornamelijk Chinezen. Ik heb me laten vertellen dat zelfs de menukaart daar in het chinees is opgesteld.

2 opmerkingen:

Kees zei

Ha Adri, het wil niet zeggen dat het elk jaar de zelfde zijn die hier vakantie komen houden, er zijn er zo veel van op de wereld. HiHi.
Groet kees.

Ger zei

Dag Adri,

Begrijp het wel hoor dat niet alleen Japanners en Chinezen maar nog veel andere nationaliteiten de door jou genoemde plaatsen bezoeken,ze zijn typisch Hollands en mooi.
De mensen die leven van inkomsten uit het toerisme zijn maar wat blij met al die bezoeken jaar in jaar uit.
Alhoewel de cijfertjes in aantallen wel dalen ivm constante terreurdreiging in Europa.
Menig toerist doet een rondje Europa en gaat naar huis met selfies waar op de achtergrond bezienswaardigheden te zien zijn van hun vluchtige bezoeken.

Waar is de tijd gebleven dat de Japanners de meest geavanceerde fototoestellen om hun nek hadden hangen waar ik enkel met een beetje jaloerse blik naar kon kijken....

Aan jou foto te zien was jij de enige die door zoeker van de camera keek ;-)

Groet,
Ger