Lake District 2016

Lake District 2016

donderdag 10 augustus 2017

Trinity College Library

Dublin, juli 2014.  Fujifilm FinePix X100S; Fujinon 23 mm f/2.0; f/2; 1/60 sec; ISO 2300
De uitzending van Max "We zijn er bijna" inspireerde mij om even in het archief te duiken naar de foto's van 2014. We maakten toen een rondreis langs de zuid-west kant van Ierland. Ik heb in dat jaar mijn Blog niet bijgehouden dus daarvan is hier niets te vinden. Nu is het niet mijn bedoeling om de hele reis hier te gaan verslaan, maar een paar plaatsjes kunnen geen kwaad.
Om te beginnen de Oude bibliotheek van het Trinity College. Degenen die mij kennen weten dat ik een beetje een zwak heb voor bibliotheken. Dit was om te smullen. Een 65 meter lange zaal, torenhoog vol met de meest uiteenlopende interessante boeken. Rondom met borstbeelden van de meest bekende filosofen.

Bij sommigen is de bibliotheek ook bekend als de "Harry Potter Bibliotheek" omdat hij er kwam binnen vliegen op zijn Nimbus 2000 om er een boek van de de bovenste galerij te lenen.
Het is een trekpleister eerste klas voor toeristen. Vandaar dat ik alleen de bovenkant kan laten zien, om de mensenmenigte een beetje uit beeld te houden.

Geen opmerkingen: