Lake District 2016

Lake District 2016

zaterdag 14 oktober 2017

Selfie

Harderwijk, oktober 2017. 
Sony Cybershot DSC-RX100 III; Zeiss Vario-Sonnar 8.8-27.7 mm f/1.8-2.8; 19 mm; f/3.5; 1/30 sec; ISO 200
Er zouden bij deze foto natuurlijk opmerkingen gemaakt kunnen worden als: "zo een selfie gemaakt?" of: "sprekend!"

En wie ben ik dan om dat tegen te spreken. Zij het, dat er in het Stadsmuseum Harderwijk op het bordje naast het schilderij staat: "Mannetje bij schildersezel, 1904". En dat is gelukkig ver voor mijn tijd.
Het is een schilderij van Vilmoz Huszár, Hierden. En of dat een selfie is weet ik niet. De catalogus vermeldt het niet. Er hangt nog wel een ander schilderij van hem. Aan de haardracht te zien, laat ik mij daartoe maar beperken, had hij bij het eerder genoemde schilderij toch iemand anders voor ogen.

Geen opmerkingen: